«Η αυλή των θαυµάτων»

12987139_10154145153534264_1957899011859352200_n

Φωτογραφία : Χριστίνας Καραγιάννη.

 

Από Βιέννη  Αλεξάνδρα Καρακοπούλου-Τσίσσερ
Όταν ο Ιάκωβος Καµπανέλλης έγραφε αυτό το θεατρικό έργο, την δεκαετία του 50, που να φανταζόταν πως θα αποτελέσει ένα από τα πιο σηµαντικά και διαχρονικά έργα του Ελληνικού Θεάτρου… «Η αυλή των θαυµάτων», όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο συγγραφέας σε σηµείωµά του για την παράσταση στο Θέατρο Τέχνης (1957-1958), «βασίζεται στην έλλειψη σταθερότητας και σιγουριάς, που χαρακτηρίζει τη ζωή του Έλληνα (…) όλα στην Ελλάδα ανεβοκατεβαίνουν πολύ εύκολα, κυλούν, φεύγουν, κι η συνηθισµένη λαχτάρα του Ρωµιού είναι να στεριώσει κάπου, να σιγουρέψει κάτι.» Πόσο πιο «σύγχρονα» µπορούν να ηχήσουν αυτά τα λόγια! Η ιστορία επαναλαµβάνεται θαρρώ…
Ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και αρχηγός της ελληνοαυστριακής θεατρικής οµάδας „…zur Sonne“ («προς τον Ήλιο») Θοδωρής Λιµήτσιος, το τόλµησε και πάλι, για τέταρτη συνεχή χρονιά, στο αγαπηµένο (πια), µικρό αλλά θαυµατουργό θέατρο Μπρέτ. Επέλεξε αυτό το µοναδικά διαχρονικό έργο για να µας εντυπωσιάσει τελικά µε µια παράσταση που σίγουρα θα αφήσει εποχή στα ελληνικά θεατρικά δρώµενα της Βιέννης.
Η οµάδα αυτή την φορά πολυπληθής και η επιλογή των ρόλων κερδισµένο στοίχηµα. Δανάη Μέρµιγκα, Ξανθή Τοκµακίδου-Τριφούνοβιτς, Χρήστος Λάκης, Όλγα Καίσαρη, Έρη Μπακάλη, Σαντίνα Μαρκέτου, Τάσος Βασιλείου, Νικόλας Σπανός, Ινώ Μάτσου, Βασίλης Μαυραντζάς, Κωσταντίνος Παπαθανασίου, Νίκος Κατράκης, Παναγιώτης Φωτόπουλος. Τα φώτα και τον ήχο επιµελήθηκε ο Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, τα κοστούµια η Έβελιν Κατσαρού, τα σκηνικά «η αφεντιά µου», την κατασκευή των σκηνικών ο Μάρκους Τσίσσερ και ο Μάρτιν Ποσελµάιερ, την µουσική επένδυση ο Θοδωρής Λιµήτσιος και ο Γιάννης Ψιµόπουλος. Το έργο είχε και γερµανικούς υπέρτιτλους, κάτι που επιµελήθηκαν µε πολύ αγάπη και πίστη στο πρωτότυπο του έργου η Σαντίνα Μαρκέτου και ο Γιοχάνες Στίλε, καθώς η Μαριάννα Ζούζουλα πρόσεχε κατά την διάρκεια της παράστασης να συµβαδίζει το ελληνικό µε το γερµανικό κείµενο, έτσι ώστε, για άλλη µια φορά, να ευχαριστηθεί και το γερµανόφωνο κοινό.
Η απόλυτη επιτυχία της πρεµιέρας χθες, ζωντανή απόδειξη πως αυτή η σκληρή δουλειά, η προσπάθεια και το µεράκι έχουν λόγο ύπαρξης. Παλιοί και καινούργιοι φίλοι έδωσαν το παρόν και το παρατεταµένο χειροκρότηµα του κοινού χάρισε χαµόγελα ικανοποίησης και απόλυτης συγκίνησης σε µια τόσο δεµένη και δυναµική οµάδα. Μεγάλη χαρά έδωσε και µε την παρουσία της η αντιδήµαρχος της πόλης µας, η «δική µας» Ελληνίδα, Μαρία Βασιλάκου.
Όλοι τους συντέλεσαν µε το ταλέντο τους, την έµπνευση και το µοναδικό τους «φως» σε αυτό το µικρό «θαύµα» στην φτωχική αυλή κάπου στην Αθήνα, στον Βύρωνα το 1950. Χαρακτήρες που µας έκαναν να γελάσουµε, να προβληµατιστούµε, να ξεχαστούµε, να συγκινηθούµε και τελικά να πιστέψουµε πως όσο υπάρχουν άνθρωποι θα υπάρχει και η ελπίδα για αυτό το «καλύτερο αύριο», όσο σκληρός και αν είναι στην πραγµατικότητα ο κόσµος που ζούµε.

Ο Ιορδάνης, η Αννετώ, ο Μπάµπης και η Βούλα, ο Στέλιος και η Όλγα, είναι εγώ κι εσύ. Η ζωή τους είναι η ζωή µας, η γλυκόπικρη και τα όνειρά τους, δικά µας που περιµένουν γεµάτα ανυποµονησία άλλα να κατακτηθούν και άλλα να ξεχαστούν µέσα στην τρέλα της καθηµερινότητας.
Όταν σβήνουν τα φώτα και αδειάζει η αυλή, πριν δώσει την θέση της σε µια πολυτελή πολυκατοικία, οι φωνές των ανθρώπων της ηχούν ακόµη. Τα σπίτια είναι άδεια, µε µόνο τους «στολίδι» τα αραδιασµένα έπιπλα, για να µας θυµίζουν πως τα άψυχα αντικείµενα µπορεί να ζουν αιώνια αλλά χωρίς τις ψυχές ανθρώπων είναι απλώς ένα τίποτα.
Μπράβο Θοδωρή!  Μπράβο σε όλη την οµάδα.

 

πηγή :  iporta.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s